A hiábavalóság elkerülése érdekében a karbonlábnyom (szénlábnyom) számítást követő csökkentési és karbonkiegyenlítési (carbon offset) erőfeszítéseket kommunikálni kell.
Ehhez a marketing és kommunikációs stratégiát mindenképpen össze kell hangolni a már megkezdett ilyen fajta programokkal és a már meglévő sikerekkel.
Eddig nem látott együttműködést igényelnek a mai vállalatok: sokféle tudást kell egyesíteni ahhoz, hogy a felhasználói élmény tökéletes legyen. A nagy cégeknek most már fontos problémákra kell rövid időn belül reagálniuk, ilyen a fenntarthatóság és a karbonsemlegesség kérdésköre, a biztonság kérdése és a szegénység leküzdése, képbe kerülnek a társadalmi szervezetek, a kormányok és a polgárok is. Manapság a bizalom fontosabb, mint valaha – és ez egy fontos forrása lehet a stratégiai előnyök eléréséhez.
Jó hír, hogy a már régóta létező iCC brand és csapat segíteni tud, hogy a karbon program kommunikációja tovább tudja növelni a cég értékét.
Kiemelt feladat, hogy az összes a céggel kapcsolatban álló félnek – a dolgozóknak, vásárlóknak, tulajdonosaiknak, médiának, és más szervezeteknek – tudomása legyen és megértsék az ezzel kapcsolatos igényeket és ahhoz képest legyen meghatározva, hogy mit, hogyan, mikor és hol legyen kommunikálva ezzel kapcsolatban.
Az olyan érintett felek akik komolyan foglalkoznak a cégek környezeti hatásával – ebből következően karbonkibocsájtással – sokban befolyásolhatják a cég megítélését. Ezért nagyon fontos, hogy az érintett felek pontosan fel legyenek térképezve és ehhez illeszkedő kommunikációs csomag és stratégia legyen felépítve. Így, a partnerekre és a céggel kapcsolatban állókra szabottan lehet beszámolni a környezeti és karbon törekvésekről, az ezzel kapcsolatos célokról és sikerekről, amellyel megalapozható a további interakció velük.
Az iCC csapata sok tapasztalattal tud segíteni abban, hogy megtalálja valaki a közös hangot mindenkivel egy imponáló tartalom létrehozásával és az a megfelelő csatornán kommunikálva legyen. A céggel kapcsolatban érintett feleknek tudniuk kell arról, hogy mit lehet elérni a karbon szennyezések leküzdésében való részvétellel és ők ebben hogyan vehetnek részt, illetve ez a részvétel miért jó nekik.
Ez az alapja a hitelt érdemlő és átlátható kommunikációnak, amely az Ön és a cég megítélését és hírnevét erősíteni fogja.